Joan: Greenport People kreeg er een zusje bij!

Niet iedereen zal mijn naam direct herkennen aangezien ik de meeste klanten en uitzendkrachten nooit spreek. Toch ben ik ook onderdeel van Transport People en houd ik mij ‘achter de schermen’ bezig met de marketing & communicatie. Elke dag werken we hard aan het verder ontwikkelen van Transport People en ik ben blij dat ik mijn steentje hieraan mag bijdragen!

Alweer bijna een jaar geleden werden we blij verrast met het nieuws dat het uitzendbureau Greenport People er een zusje bij zou krijgen. Alle ontwikkelingen heb ik vanaf dat moment van dichtbij mogen meemaken. Ik kreeg de taak om na te denken over een passende bedrijfsnaam. Gelukkig kostte me dit geen slapeloze nachten en waren we er vrij snel uit, Transport People moest het worden!

Maar goed, dan heb je een bedrijfsnaam. En dan? Waar ga je vervolgens beginnen? We hadden nog geen logo, geen website, geen materialen, geen briefpapier. Eerst maar eens een stappenplan maken! Gelukkig hebben we goede connecties met Studio0174, waardoor we redelijk snel aan de slag konden met een goede basis.
Terwijl er op dat moment van alles gebeurde om te kunnen starten met het uitzenden, lag mijn focus naast alle communicatie uitingen op het organiseren van een leuke openingsdag.

Opening
1 april was het moment daar: de officiële opening van ons nieuwe uitzendbureau! Met een gave, Amerikaanse truck reden we door het Westland om Transport People te introduceren bij alle relaties. Terwijl de gebakjes (voorzien van het logo) overal werden uitgedeeld, stond de filmploeg van de WOS klaar aan de Transportweg in Maasdijk. Eenmaal aangekomen op kantoor werden er wat interviews afgenomen en filmden zij de aansluitende borrel waar alle collega’s, vrienden en familie bij elkaar kwamen. Een mooiere start konden we ons niet wensen!

Marketingactiviteiten
Wat kan er in een jaar tijd veel gebeuren! Er gaat bijna geen dag voorbij dat er op het gebied van marketing & communicatie niks gebeurd. We zijn continu bezig met het opzetten van nieuwe acties om onze naamsbekendheid in de regio te vergroten. Dit is een doorlopend proces dat nooit stil mag staan! Inmiddels zijn we al heel wat vacatures, beurzen, events, nieuwsbrieven, blogs, vlogs en advertenties verder en is daarnaast Social Media een onmisbaar middel in dit digitale tijdperk.

Het geeft mij ontzettend veel energie om met collega’s te brainstormen en leuke nieuwe acties uit te rollen. Uiteindelijk hebben we elkaar allemaal hard nodig om het gewenste resultaat te behalen.

Aangezien Transport People bijna 1 jaar bestaat, zijn we ook alweer bezig met het verzinnen van een leuke actie voor onze ‘verjaardag’.

Wie jarig is, trakteert en successen vieren we samen!

Doelgroep
Voor mij is het erg belangrijk om bij alles wat we doen en waar we over schrijven, rekening te houden met de doelgroep. Aangezien ik naast Transport People ook de marketing & communicatie verzorg voor de andere zes bedrijven binnen Business People, is dit iets om continu mee te nemen. Elke BV en elk klantenbestand verdient een aparte benadering. 

De transport & logistieke sector was voor mij een nieuwe branche waar ik nog niet eerder mee te maken had. Inmiddels weten we dat zowel de meeste klanten als uitzendkrachten in de transportsector houden van directe communicatie en zeggen waar het op staat.

Waar ik bij de ene BV de doelgroep aanspreek met u en zinnen formuleer in correct ABN, schakel ik een kwartier later bij een andere BV naar ‘je’ of ‘jij’ en benaderen we iedereen op een directe manier. Dit maakt mijn werk ontzettend afwisselend en nóóit saai!

Piek
Op dit moment doen we er bij Transport People alles aan om de transporteurs zoveel mogelijk chauffeurs aan te bieden. Echter, voor ons is het ook zeker een uitdaging geschikte kandidaten aan te trekken. We halen daarom alles uit de kast! Een event in samenwerking met Tekno, Facebookadvertenties, flyers, persberichten en leuke acties voor onze huidige chauffeurs. De komende periode hoef ik mij in ieder geval niet te vervelen! :)

In mijn volgende blog ga ik dieper in op één van de marketingacties die we inzetten voor Transport People.

Geschreven door:
Joan Olsthoorn
Marketing & communicatie

Deel via: